Friday, February 18, 2011

Cemburu Tandanya Sayang...

Assalamualaikum...

Dah dua mlm, asyraf dan maira bergaduh berebutkn mama bila nak tido.. Papa dah pening kepala.. semua tak mau dgn papa.. dua2 tak mau mengalah.. si abg dah cubit2 si adik.. si adik dah melalak2 guling2.. mcmane?? Asyraf dan Khumairah dah pandai cemburu antara satu sama lain.. tp bila main berdua, gelak bukan main sakan.. bab nak tido n bgun tido, masing2 nak suh mama pujuk2, belai2, kiss2, sayang2... adoi.. ni baru dua org.. kalo tmbh lg sorg ti camne?? Asyraf, ape yg mama wat kt adik, dia pun nak sama.. pdhl ms dia bby, lg bnyk mama buat kat dia..

Smlm dia mrh adik dia sbb main pensel warna dia.. abes tgn adik di ceku.. dah meraung2 si maira.. maira lak kalo abg dia sakat, nages tak ingt negeri.. meraung mcm nak ape.. si abg, bila mama marah dia, mula lah wat muka syahdunya.. muka minta kesian.. mmg kesian.. tp cara dia mrh adik tu tak kena.. bila dipujuk, lg merajuk.. mama pun terpaksa tahan ati, wat2 tak tau.. ti bila dah cool, dia dtg sndr.. baru leh syg2 dia, pujuk dia, ckp elok2 kat dia.. ni adik.. adik kecik lg.. abg tak leh laa mrh adik mcmtu.. ckp elok2 kat adik.. pensel ni abg punya, maira kecik lg, tk leh wat main.. ti dah besar baru leh main.. boleh tak?? hehehehe.. terpaksa guna psykologi..

Pg ni asyraf ade lawatan ke Bukit Layang-layang di Pasir Gudang dgn kwn2 sek dia.. sumer brg mama dah sediakan.. cuma topi je mama cari2 tak jumpa.. kesian ank mama.. dia sorg jer tkde topi.. nak beli, ari dah mlm.. lg pun gaji papa lom keluar lg.. tp nak wat mcmane.. kat umah yg ade topi maira jer.. takkan asyraf nak pki topi pompuan.. kalo cap, mgkin kena pki gak, tk kira warna ape.. ini topi bulat yg ade reben waran pink.. alahai.. kesian ank mama.. tp mama usap2 kepale dia, kiss2 dahi dia, pipi dia, ckp kat dia, abg takde topi tau.. mama cari2 tak jumpa.. takpelah ea.. abg takyah pki topi ye syg.. dia cuma angguk jer.. dlm ati, hanya tuhan yg tau, sedih nya bila tgok ank sndiri kurang sedikit dr kwn2 dia.. harap ank mama faham..

Allah tu maha besar.. ape yg berlaku, mengingatkan aku pd mak.. agaknya mcm ni lah mak nak besarkan aku dan adik2.. cuba nak penuhi semua permintaan kami.. cuba nak bg yg terbaik buat kami.. dan kehidupan ni, tak sentiasa berada di atas.. kadang2 kita di bwh jugak.. tak semuanya indah.. kdg2 keruh jugak.. dan aku semakin fhm erti kehidupan ini.. walau kdg2 rasa mcm tak percaya yg aku dah dewasa dan punya sepasang ank.. bila tgok muka asyraf, dlm ati berkata, dah ada ank dah aku.. dah besar pun ank aku.. bila tgok maira, dah dua dah ank aku.. bila balik rumah, buat kerja rumah, buat susu ank, msk mknan sekeluarga, basuh baju2, kdg2 rasa mcm tak percaya aku leh wat sumer tu tnpa rasa penat.. pdhl dulu, aku tak berani nak tempuh alam perkahwinan, sekaligus punya ank dan keluarga.. sbb aku rasa aku tak mampu nak jlnkn tggjwb yg baik sbgi istri dan ibu.. Allah tu Maha Kaya.. ape yg aku rasa tak mungkin, sumer pun berlaku dgn sndrnya.. malah rasa seronok blik umah bebel kat ank.. hahahahaha.. baru aku tau betapa hebatnya menjadi seorang MAMA.. alhamdulillah.. selagi bahagia ini milik ku, aku cuba sedaya upaya menikmatinya.. kerana bahagia ini pinjaman dari Allah.. bila2 masa saje Dia boleh tarik balik.. semoga segala keindahan ini kekal dlm kenangan ku.. Ameenn...


Maira paling suka tarik rambut abg dia.. bila tk dpt, dia kerut2 dahi.. di cuba lg, tk dpt.. kerut dahi lg.. pastu asyraf pun ketawa dekah2.. bila tgok abg ketawe, maira pun ikut ketawe.. hahahaha

Mama nak amek pic maira n papa.. tetiba je si abg terus duk dpn kamera dgn muka 'CAK'.. konon nak kejutkn mama lah.. hahahahaha

No comments:

Post a Comment