Saturday, January 7, 2012

Happy Birthday, Papa!

7 January 2012...

It's a day!! Papa birthday!!! Hehehehe... Tkde ape yg dpt mama berikan sbgi hadiah selain dr sepotong doa yg tak pernah putus dn juga surah Al-Fatihah buat papa, ank2, kedua org tua, dan family kita.. Mmg itu yg mama amalkan setiap kali slps solat.. Ape pun mama hrp dgn meningkatnya usia, bertambahnya satu lg angka, papa akn lbh bersedia mghadpi cabaran hidup ini.. Selamat ulangtahun, syg.. Semoga kita diberkati.. Amein..

Ok.. Balik pd cerita kami sekeluarga.. Wahhh!!! Lama giler tk update ape2, kan?? Alaaa.. kalo update pun bkn de org baca.. tol tak?? hahahaha... Hmm ape yg pasti hujung thn adalah saat berlakunya pelbagai warna hidup.. Mmg bz giler.. Bz dgn kerenah ank2 yg smkin bijak.. Especially Mairah.. Adoiyai.. mama n papa tak henti ketawe.. semua pun dia pndi.. cuma satu je lom pndi.. BERCAKAP!!! Nak ape2 hny tunjuk.. Pastu bila tny,"Mairah nak susu?" Jwpnnya hny angguk atau geleng.. Bila nages jer baru pndi sebut Mama... Mak... Atau kalo nak pggl org cam abg dia, dia cuma sebut, A.. A.. hahahaha.. Bang nye tk keluar.. hahahaha..

Itu perihal Mairah.. Meh kita kongsi cerita plak dgn Asyraf.. Asyraf mmg kasihan.. Hari2 tak pernah tak kena mrh.. Smpi satu thp dia ckp, "Mama ni asek marah, jelah." Hahahaha.. Mcm mane tak mrh.. Kalo dh main tu, tak hengat donia.. lompat sana, lompat sini. Yer mmg standard bdk umur mcm tu.. Tp, kalo dh tgh mlm suh tdo pun tak mau tido, asek melompat dr sofa ke bwh, smpi kena kepala mama or papa yg tgh baring, marah tak?? Marah, kan?? Kalo di tegur dgn lembut," Asyraf, tak mau la main lompat2 mcm tu.." Ok. Stgh minit je diam.. Lps tu dia mula blik.. Kali kedua tak bunyi dah.. Tgn jln dulu.. Hehehehehe..

Thn lps besday asyraf pun mama tk sambut cam lps2.. Mmg tkde dpt hadiah dr sesape. Dia pun ok.. Sbb tak fhm ape itu hadiah.. Cuma mama hadiahkan kek.. Ats permintaan, dia nak kek Ben-10... ok. Dah dpt kek Ben-10 n potong kek kat sek dpn tchr Ikin n kwn2.. Dpt tiup lilin.. Hehehe.. Siap request, nak kepala Ben-10.. Hahahahaha.. Lps2 dr tu, Asyraf dh mls nak ke sek.. Sbb?? yelah kwn nye bape org jer.. Main pun tkde yg menarik sgt.. Bercuti?? Percutian dibekukan.. hahahaha.. Asek la pg2 merengek nak pegi umah maktok nak main game paksu.. Haish..

Masa awal thn nak masuk sek, dia dh mcm tkde minat.. Mama gabra n panik jugak lah kan.. Tp, alhamdulillah.. Mgkin sbb tgok ade rmi kwn2 baru, dia bersemangat kembali ke sekolah.. Dan dia tak sedar, bila masuk kelas 5thn, mama terpaksa bg dia bnyk kelas tmbhn.. Selain mengaji, mama amek kan dia kelas membaca tuk English n Malay.. Mgkn stgh org berpendapat itu tindakan drastik.. Tkut nti budak bosan.. Ya! Mama tau itu akn mmbosankan.. Tp, mama bagai rasa mama tk punya masa yg bnyk tuk didik ank2 mama.. Selagi nyawa di kandung badan, mama terpaksa juga korbankan perasaan ank mama dn juga wang tuk pelajaran.. Itu je yg mama mampu berikan selain ksh syg yg tk bertepi..

Kalau ikut pd bulan, Asyraf bru je masuk 4thn.. Mmg dia ade slow sket.. Tp kalo nak dibandingkan dgn kwn2 sebaya yg lahir di awal thn, Asyraf maju setapak ke hdpn.. Boleh bygkan tak?? Asyraf baru lahir, ade kwn2 yg sama thn dgnnye dh pndi jln.. So, kalo nak ikut kelas yg sama, Asyraf bru je nak kenal dunia, tp dlm kelas terpaksa bersaing dgn rakan2 yg dh bijak dn dh pndi berckp.. Alhamdulillah.. Asyraf boleh catch up.. Syukur sgt2.. Semoga ank mama akn terus maju ke hdpn.. Mama tk perlu nak bandingkan ank mama dgn org lain.. Asal saje ank mama mampu berdikari dn berjaya pd diri sndr..

Hari ni, dah masuk dua hari Asyraf dmm.. Mairah?? Anak dara yg lasak.. Apa saje yg abg dia buat, semua dia nak buat.. Pernah tny pd Asyraf," Abg, nak belajar main piano mcm tok bah tak?," Dia jwb,"Tak nak. Asyarf nak belajar joget. Boleh?" Hahahaha.. Pantang dgr lagu, berjoget je kejenya.. Dan tabiat tu menjangkit kat adiknya, Mairah.. Tak kira la ape muzik pun. Asl dgr muzik jer, bdn dia terhenjut2.. Kepala terhangguk2.. Aduhai ank mama...

Meh lyn ank2 berjoget.. hahahaha


ni.. tgok ank dara mama khusyuk dgn cite dragonball z kai.. sabojelah...

No comments:

Post a Comment