Friday, August 3, 2012

Aku Mahu Ke Syurga Allah

Assalamualaikum..

Pelik ke tajuk tu? Hehehehe. Entri di bulan ramadhan. Ya! Aku mahu ke syurga Allah. Persoalannya, ada ke lelaki yg sudi mengheret aku ke syurga Allah? Ya Allah! Kurniakanlah aku lelaki yg mampu mengheret aku ke syurga Mu. Ya Allah! Ya Rahman Ya Muqib! Peliharalah aku dr dosa2 trhdp Mu. Peliharalah ank cucu dn keturunanku dr azab seksa neraka Mu. Jdkanlah ank2 dn keturunanku hamba Mu yg beriman kpd Mu. Perkenankanlah doa2ku ini, ya Allah! Amein..

Letih. Penat. Capek. Semuanya ada. Semuanya trkumpul dlm diri aku. Semuanya bgi melemahkan smgt aku. Namun, sngaja aku kuatkan smgt yg ade. Sngaja aku gagahkn diri memperkasa jiwa. Ya! Aku sdg berusaha. Apa yg aku tau, skg Allah sdg mnguji aku krna aku benar2 istimewa. Krna Dia mahu memakbulkan doa2ku. Maka Dia mguji aku sesuai dgn diri aku. Allahu rabbi!!

Asyraf dh menunjukkan perubahan positif. Stlh bberape bln melalui zaman kemurungan. Kesian dia. Hny aku yg mampu merawat lukanya. Maira plak, spt biasa. Namun aku tetap kesian pd dia. Keduanya amat bermakna buat aku. Keduanya tetap kesygnku. Sabarlah ank2. Mama masih berusaha berjuang tuk keselesaan kita. Hrp bersbr dgn penuh ketakwaan. InsyaAllah.

Azan subuh dh berkumandang. Hari ni hari ke 14 dlm bulan ramadhan. Syukur pd Allah. Aku telah melalui fasa2 kehidupan aku. Ya Allah!! Lembutkan lah hati ku. Berilah aku kurnia Mu ya Allah.

Sekian. Aku nak solat. :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment