Saturday, October 20, 2012

Terima Atau Tolak!!!

Assalam.

Kat sini dh azan maghrib. Aku masih di ats katil yg dh tak empuk ni. Meniarap, sambil memikirkan ms dpn aku. Kabur! Tak tau nk pilih yg mane. Terima atau tolak. Terima bererti aku terpaksa korban sgala2nya. Aku terpaksa korbankan ms bersama ank2. Aku terpaksa korbankan nafsu soppink aku. Aku terpaksa berkorban waktu rehat aku. Hmmm. Bnyknye pengorbanan. Tp di akhirnya, aku sndr tak tau samada pengorbanan aku berbaloi atau tak. Jika aku menolak, semuanya msh spt biasa. Tkde yg kurg. Tp ms dpn pun tetap kelam. Dn sdh tentunya aku smpi bila2 pun msh di takuk lama. Owh! Aku dh tak tau.

Ape yg terima? Ape yg tolak? Hek hek hek. Ptg 15hb Okt 2012, aku terima sms dr UITM bhwa aku telah terpilih tuk mngikuti kelas epjj. Alhamdulillah. Aku dpt tawaran smbung belajar. Dn dh tentunya aku gembira. Sbb aku mmg menanti peluang ni skali lg. InsyaAllah.

Cuma aku tgh berkira2 samada nk trm twrn ni atau tak. Sbb nye? Sbb aku pun tak bape yakin aku boleh atau tak. Aku takut aku trsilap pilih. Wlu sbnrnya hati aku meronta2 nak smbung belajar lg!!!!! 1st of all, tentu tentulah kewangan. Mampu ke aku? Mane nk korek duit? Skg ni pun gaji aku cukup2 tuk ank2.

Dlm dilemma. Tp mak suh terima tawaran tu. Sdg berkira2. Dn berserah pd Allah jer. Ya Allah! Permudahkanlah segala kebaikan buat diriku dn agamaku. Amein.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment