Thursday, November 28, 2013

Kejam! Kejam! Kejam!

Kejam!
Itulah perkataan yg dpt aku jerit dr dlm hati.

Kejam!
Smpi ati tak prihatin pd zuriat sndr. Subhanallah. Sedihnya hati aku. Sayu. Tp aku diam. Aku hny telan sgalanya.

Smpi bila nk bergaduh? Smpi bila nk bertekak? Smpi bila nk bertolak ansur? Ank smkin mmbesar. Ank smkin bijak. Aku tak mahu ank aku hidup dlm kekalutan. Ya mgkn dh bhgian mereka hidup dlm keluarga yg berantakan. Tp, sbgi org dewasa, sbgi org yg berakal, sbgi org yg diamanahkan, tkkn laa tk leh nk pikir. Sampai bila nak ikut nafsu amarah tu? Smpi bila nk berdendam? Ape yg ko dpt?

Astagfirullah. Tabahkanlah hati ku ya Allah. Aku mohon pd Mu ya Allah. Redhakanlah kemarahan dlm hati ku.

Tuk kesekian kalinya, aku memujuk hati aku. Tuk kesekian kalinya, aku menangis dlm sujud ku. Hny Allah yg tahu. Yg maha mengetahui.

Pun begitu, aku msih mampu tersenyum. Aku masih mampu ceria. Aku masih lg lurus. Aku masih lagi jujur. Kerana aku hny mgharapkan redha-Nya. Aku dh tk pndg ape lg. Ntahlah. Separuh smgt ku hilang. Separuh hrpn ku hilang. Tp aku masih lg bersahaja.

Di sini, di mane aku berkali2 jatuh tersungkur, aku tetap bangun. Dgn kepayahan. Dgn keperitan. Dn akhirnya, aku berjaya. Aku berjaya berdiri biar pun melayang. Pun begitu, aku tetap bersyukur. Syukur pd Allah krna ramai yg membantu. Masya Allah. Tak putus2 rezeki dn bantuan dari Mu ya Allah. Subhanallah. Syukur pd Allah yg memberi aku kekuataan dlm diri ini. :)
Alhamdulillah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment