Friday, January 28, 2022

Barakah 2022.

 Assalamualaikum wbkt

Hari 28 Jan 2022, hari jumaat kareem yg penuh barakah. Subhanallah. Alhamdulillah. Syukur pd Allah kerana masih memberi peluang bernafas. Alhamdulillah. Lagi beberapa hari lagi, genap lah abah 5 tahun pulang ke sana. 

Lama, kan? Dan aku x update pape pun dlm ni. Yg boleh djadikan kenangan. 

Bnyk tahun berlalu. Start dr single mom, aku menjadi pelajar, turun naik kehidupan. Menumpang rmh kwn. Tglkn ank2. Kdg angkut ank2 skali bwk p kelas. Allah je yg tau. Keje mmg xde berenti. Pulun wlu hujung mgu. Subhanallah. Struggle nya aku waktu tu. Huhuhu.

Alhamdulillah. Tahun ni, tahun ke-3 aku menjawat jwtn tetap. Tapi x lulus hoiiiii... ya allah.. terasa mcm, bodohnya aku... d saat org lain sng2 je lulus exam, aku boleh x lulus. Hahahaha. Allahu Allah. Smpi 1 tahap mcm dh redha. Gasaklah. Bukan aku x study. Bukan x pi kursus. Bukan x tny semua AVO, VO, PePen, aihhh semua aku tny. Wahahaha. Tapi allah belom beri izin nak lulus ujian. Dan aku msh blm ada kawaasan. Kahkahkah. Sabojelah. Next May 2022, i ada exam lagi. Mmg tahajjud abes laaa mohon lulus exam n dpt pengesahan jwtn. InsyaAllah. Aamiin ya mujib.

So, 2 tahun kebelakang, negara dlanda c19. Masa awal2 negara nak PKP, aku tgh kursus kat KL. Mujur laaa sempat balik. Hahahaha. Mujur laaa ank2 ada kat umah semua. Aku mula dh fikir nak stay umah sesape lah. I tot, PKP ni mcm, ko bercuti x leh keje n sek. Aku fikir mgkn aku leh tgok wayang, jln2 kat shopping centre... Endasmu... tepu duk umah x leh kuar memane. Hahahahaha. Ingtkn 2mgu je. Sbb sblm ni mmg rasa penat yg tgi. Siap doa kat Allah. Ya Allah, boleh tak aku nk cuti 2mgu? Aku penat lah. Subhanallah. Bila kena cuti 1 negara lumpuh slama 2 mgu, ko berkurung dlm umah, keje membuta jeeee.. dgn ank dgn suami, heaven beb. Aku mcm rasa, eh, doa ku d makbulkan Allah. Hahahahaha. Ya.... itu 2 mgu pertama. Bila dtambah tambah tambah tambah, aku rasa mcm dunia nak kiamat. Hahahahaaha. Tepu kepala duk umah x buat ape. Nk jln x leh. Nk g sana sini xleh. Nk kuar g umah mak pun takut. Hahahaba. Mcm2 bermain dlm kepala. Allahu.. kesian yg hilang keje.. kesian yg x leh rentas negara. Duit pun x cukup. Kesiannya.


Ok. Cukup laaa citer psl pkp. Ada krg hepi. Ada org tidak. Apa pun, bersyukur lah banyak2.


#hepilife #mydream

No comments:

Post a Comment