Thursday, November 22, 2012

Andai Tiba Masanya

Sejenak. Ya. Sejenak. Dunia bgi brputar. Aku berharap. Aku mgharap. Tp siapa aku nk melawan kehendak takdir? Jika itu telah ditakdirkan, mahu atau tidak, aku tetap kena redha. Tika ini, proses kebuntuan amat perit. Amat susah mahu dilepaskan sesaknya nafas. Tersekat. Otak bgi tak cukup oksigen. Namun tetap jua redha. Bila aku tak mampu berbuat apa2. Ya Allah, andai ini takdirku, redhakanlah hatiku.

Malam ni aku agak emosi. Aku sukar nak kawal emosi. Aku kalah dgn permainan hati. Ya! Aku kalah. Jd aku redha. Dn aku dgn lapang dada melepaskan hak penjagaan ank2 kpd dia. Biarkan dia mnjaga. Membela. Aku cuma mampu berdoa dikejauhan. Agar ank2 sentiasa berkeadaan baik sihat dn soleh. InsyaAllah. Amein.

Linangan airmata ni tk dpt nak aku gambarkan kekecewaan di hati. Namun aku akur sgalanya. Biarkanlah ia reda sndr. Tak perlu pujukan atau kata2. Cukup skadar sje. Ya. Sekadar sje. Aku trasa penat. Penat melawan arus khidupan. Kenape? Mgkin sudah tiba ajalku? Siapa tau? Semenjak dua ni bdn ku bgi bergoncang. Hatiku bgi tak keruan. Otak ku gagal berada dlm kewarasan. Emosi ku terganggu. Sgalanya membuat aku penat. Penat menahan sendu. Biarlah. Aku dh cuba yg terbaik. Dh cuba mnjd yg terbaik. Tp hasilnya bukan yg terbaik. Namun aku redha. Siapa aku? Nak melawan kehendak takdir?

~Senyum~
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment