Tuesday, January 29, 2013

Sentiasa Syukur Pd Allah

Alhamdulillah.

Syukur pd Allah. Itu yg pasti. Bila kita sntiasa ingt pd Allah, Allah akn ingt pd kita. Lbh2 lg ketika dlm kesusahan.

Susah? Aku tkde lah susah mane. Cuma tak mewah je. Ada org yg lbh susah lg dr aku. Boleh je dorg hidup. Apsal lak aku yg Allah bg kesenangan nk merungut? Apa yg pasti, stkt ni aku bnyk nmpk hikmah Allah berikan pd aku. Sungguh! Aku je yg kufur nikmat. Selalu nak lebih. Sdgkn Allah kata, itu yg trbaik buat aku. Kena redha. Bila redha, kita nmpk bnyk nikmat2 Allah. Ya! Slh 1 nya, ketika kita memerlukan seseorg, smbil tawakal pd Allah, sgalanya dipermudahkan. Aku pernah hidup susah. Merempat dlm erti kata sbnr. Tp aku tabah. Aku kuatkan semangat tuk terus hidup. Dgn hny berbekal sisa2 tenaga n mental yg kuat, aku berdiri kembali. Mohon prtolongan? Nk mohon dgn sapa slain dr Allah?

Org selalu ckp, mintaklah keluarga sapot. Adik bradik tkkn tak boleh/mahu tolong. Mesti tolong punya kalo kita benar. Alaaa. Mak bapak tkkn nak biarkan kita hidup susah. Mesti dorg tolong punya. Teeettttttt!!!!! Aku bersyukur pd Allah krna dilahirkan dlm keluarga ni. Cuma sbm ni aku kufur nikmat. Tk tau nk brsyukur. Hehehhe. Mcmni lah. Abh, seorg yg tegas. Ko buat slh, ko tggug. Abh tk tolong. Katanya lah. Biarpun bgitu, dia tolong cara lain. Dan aku ni plak, jenis yg tk suka nk susahkan org lain. Hahahaha. Aku susah? Aku ngadu pd Allah. Dn pd rakan2 biasanya pun skadar melepas keluhan. Pun org ingt kita ni nk mintak bntuan. Bila tkde duit, org sumer caci maki. Bila sng sket, org kata kita riak. Apa pun tk boleh. Hahahaha.

Bersambung....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment